Metody wyceny Twojej sztuki

Wycena dzieła sztuki to nie tylko kwestia wyliczenia kosztów materiałów i czasu pracy.
To sztuka sama w sobie — wymagająca zrozumienia rynku, własnej wartości oraz znajomości różnych metod wyceny i umiejętności ich dopasowania do siebie.
Cena, którą ustalasz za swoje prace, niesie ze sobą znacznie więcej niż tylko cyfrę na etykiecie.
To subtelny, ale potężny komunikat o wartości Twojej sztuki, który wysyłasz światu.
Nadszedł czas, by poznać różne strategie wyceny:
Każda z nich ma swoje zalety i wady. Ważne, abyś wybrał(a) podejście, które najlepiej odpowiada Twoim celom, wartościom i oczekiwaniom rynku.
Nie istnieje jedna idealna metoda — kluczem jest eksperymentowanie i dostosowywanie strategii do etapu Twojej kariery i zmieniających się realiów.
Oto 7 podstawowych strategii wyceny dzieł sztuki:
-
Strategia cenowa oparta na zysku
-
Strategia cenowa oparta na konkurencji
-
Strategia cenowa oparta na ekskluzywności
-
Strategia cenowa oparta na dostępności
-
Strategia cenowa oparta na etapie kariery
-
Strategia cenowa oparta na okazjach i promocjach
-
Strategia cenowa oparta na współpracy (np. z galeriami)
Jeśli chcesz zagłębić się w temat wyceny ( i nie tylko ) jeszcze bardziej, zapraszam Cię do mojego eBooka „Artystyczny Biznes”, w którym rozwijam każdą z tych metod.
Akademia Artysty to miejsce stworzone specjalnie dla twórców — bez przypadkowych treści, za to z wartościowymi materiałami, które naprawdę odpowiadają na potrzeby artystów.
Sprawdź tutaj:
https://podobrazia24.pl/akademia_artysty
Z artystycznymi pozdrowieniami,
Monika
